|
|
|
|
sweetBoys
Tactical Ops Clan 3.4 |
|
|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Tonny
Lubie se pyknąć w AoTa
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 747 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
12:20pm, 03.03.2007 |
|
Artykuł ten ma przybliżyć wszystkim graczom rozwiązanie problemów występujących w Warcrafcie. Jeden z najpopularniejszych to to, że gracz nie może zapraszać do drużyny lub inni gracze nie mogą dołączyć do gry stworzonej przez niego. W zasadzie przyczyny są dwie. Postaram się jak najdokładniej opisać rozwiązanie tego problemu.
1. Firewall (zapora ogniowa)
W wielkim skrócie Firewall to pierwsza linia obrony przed nieporządanymi połączeniami. W konfiguracji dla zwykłych userów blokuje wszystkie połączenia przychodzące do naszego komputera (oraz inne, które nie są dla nas teraz istotne). Tworząc grę nikt nie może się do nas podłączyć bo firewall na to nie pozwala. Jest wiele różnych firewallów np. Zone Alarm, Kerio, Norton internet security itd. itp. W programach tego typu zazwyczaj wystarczy dać pełen dostęp Warcraftowi na połączenia internetowe. Podobnie jest z Wbudowanym firewallem w Windowsie XP z Service Pack 2. Pragnę przybliżyć wszystkim jak odblokować odpowiednie porty w zaporze wbudowanej u Windowsa XP z Service Pack 1. Jeśli nie wiesz jaką dokładnie wersję Windowsa posiadasz kliknij prawym klawiszem na "Mój komputer" a zobaczysz takie okno:
Aby odblokować port dla Warcrafta należy wejść w start -> panel sterowania -> połączenia sieciowe. Tam zobaczymy coś takiego:
Jak widzimy na rysunku powyżej zapora internetowa (firewall) jest włączona. Klikamy prawym przyciskiem na połączenie i wybieramy właściwości. Następnie trzecią zakładkę (zaawansowane). Teraz tylko przycisk ustawienia.
Wybieramy dodaj i wyskakuje nam kolejne okienko, w którym wypełniamy pola jak na obrazku:
Po zaakceptowanie ponownie klikamy dodaj i uzupełniamy pola (tym razem różnią się opisem i portem UDP):
Po tej operacji możliwe, że trzeba będzie rozłączyć się i ponownie połączyć z internetem. Teraz wystarczy wejść na Bnet i sprawdzić czy wszystko działa.
2. NAT
NAT to translacja adresów sieciowych. Używa się tego na komputerach (routerach), które udostępniają internet innym w sieci. Router może być komputerem lub urządzeniem, które np. rozprowadza tepsa. Jeżeli jesteś w sieci blokowej, dzielisz internet z sąsiadem lub rozdzielasz neostradkę na kilka komputerów w domu to prawdopodobnie jesteś za NATem. Nie będę się tutaj rozwodził o co dokładnie chodzi. Mówiąc najprościej router pośredniczy w połączeniu miedzy tobą a internetem. O ile tobie łatwo połączyć się chociażby z tą stroną to niestety, ale w drugą stronę nie jest już tak różowo. Aby ktoś mógł dołączyć do stworzonej przez ciebie gry na routerze musi być zrobiony tzw. forward portu. Jeśli jesteś w sieci blokowej lub twój sąsiad zna się na rzeczy to sprawa jest prosta. Idziesz do administratora sieci i prosisz o forward portów 6112 TCP oraz 6112 UDP. Uprzedzam, że admin może rżnąc głupa i udawać, że nie wie o co chodzi. Wtedy trzeba go trochę nacisnąć ale jeśli naprawdę nie wie o czym mówisz to współczuję ci. W takim wypadku ciekawy jestem jak działa u ciebie internet:) Inaczej sprawa wygląda jeśli sam rozdzielasz neostradę na kilka kompów w domu i nie masz pojęcia jak zrobić forward portu.
a) Jeśli twoim routerem jest komputer na linuksie, a filtrowanie pakietów oparte jest o iptables. Dopisujesz do swojego firewall lub NATu takie oto dwie linijki:
iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp -i iface --dport 6112 -j DNAT --to adres_ip:6112
iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp -i iface --dport 6112 -j DNAT --to adres_ip:6112
Jako iface rozumiem interfejs do internetu np. gdy masz neostradę będzie to zapewne ppp0, a w przypadku DSLa będzie to eth0 (pamietaj że to tylko przykład i nie musi tak być!). Kolejne czyli adres_ip to oczywiście adres IP komputera, na którym masz Warcrafta.
b) Routery nie będące komputerami
To dosyć popularne urządzenia które udostępniają internet innym komputerom w sieci. (Nie)stety jest bardzo wiele modeli różnych producentów i nie mogę ci pomóc. Szukaj w instrukcji opcji "port forwarding" czy coś takiego. Generalnie zasada jest taka że lokalny IP to adres kompa z Warcraftem, port lokalny powinien być ustawiony na ANY natomiast port zdalny na 6112. Oczywiście należy przeforwardować oba porty TCP i UDP.
Oryginalna Wersja ze Screenami: [link widoczny dla zalogowanych] |
|
|
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|